Saudijski lobisti u SAD-u platili 138.000 dolara za reklame protiv Katara

25 07 2017

Saudijski lobisti su platili televizijske reklame kojim se optužuje Katar da finansira terorizam.

Doha skyline, Qatar / Saudijska Arabija, UAE, Bahrein i Egipat su prekinuli veze sa Katarom 5. juna, EPA

Saudijski lobi u Sjedinjenim Američkim Državama pokrenuo je kampanju televizijskih reklama protiv Katara, pokazuju ugovori u koje je Al Jazeera imala uvid.

Prema tim ugovorima, 138.000 američkih dolara potrošeno je na sedam televizijskih reklama u trajanju od po 30 sekundi.

Njih je platio Saudijsko-američki komitet za odnose s javnošću (SAPRAC).

U reklamama, koje je NBC-4 u Washingtonu počeo emitirati 23. jula, navodi se da Katar podržava terorizam i destabilizira američke saveznike u regiji, što su tvrdnje četiri države pod vodstvom Saudijske Arabije otkako su prekinute veze s Katarom 5. juna.

Doha odbacuje te navode i smatra ih neutemeljenim.

Hiljadu dolara po sekundi

Četiri reklame bit će emitirane tokom Meet the Press, sedmične političke dijaloške emisije u kojoj Chuck Todd intervjuira političare nedjeljom ujutro.

To je vodeći program u tom terminu, a kojem raste gledanost u protekloj godini.

SAPRAC je platio 120.000 dolara za četiri reklame, ili 1.000 dolara po sekundi.

Tri reklame su emitirane tokom British Opena, prvenstva u golfu 23. jula. One su koštale 6.000 dolara po emitiranju.

Kip Cassino, izvršni potpredsjednik za istraživanje kompanije Borrell Associates, rekao je da SAPRAC vjerovatno ne želi utjecati na javnost, već političare, jer nije plaćen veliki broj emitiranja.

„Mali broj reklama znači da nema mnogo ponavljanja. Ne može se mnogo dobiti od toga“, rekao je Cassino za Al Jazeeru.

Prema istraživanjima, ponavljanje je ključ za moć utjecanja na publiku, dodao je.

Richard Lau, profesor političkih nauka na Univerzitetu Rutgers, slaže se s ovom tvrdnjom.

Odabrana publika – političari

Emitiranje samo nekoliko puta, vrijeme emitiranja te činjenica da se reklama samo emitira u Washingtonu znači da je usmjerena na odabranu publiku: političare.

Reklama „jedino cilja da utječe na državnu politiku prema tim zemljama. Nije to kampanja nakon koje će ljudi glasati za Saudijsku Arabiju ili Katar“, kaže Lau.

Američki državni sekretar Rex Tillerson posjetio je Zaljev ranije ovog mjeseca i pozvao na direktne pregovore Katara te Bahreina, Egipta, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Saudijske Arabije.

Lau sumnja da će TV-reklama biti efektivna. Kaže da su eksperti i političari u Washingtonu među najinformiranijim osobama po pitanju međunarodne politike, a mnogi su već formirali mišljenje o tome ko finansira „ekstremističke“ organizacije na Bliskom istoku.

„Zanimljivo mi je to da Saudijska Arabija pokreće novu strategiju kako bi utjecala na javno mnijenje u Americi“, rekao je.

Strategiju provodi nova prosaudijska lobistička organizacija u Washingtonu.

SAPRAC je osnovan u martu 2016, prema podacima američke baze podataka o lobiranju.

Salman al-Ansari, saudijski pisac, lobista i politički analitičar koji je postao čest gost na američkim državnim informativnim mrežama, osnivač je i predsjednik SAPRAC-a.

Al-Ansari je izazvao kontroverzu prošlog oktobra kada je u pozitivnom kontekstu pisao o snažnim odnosima između Izraela i Saudijske Arabije.

On je kazao da je Mohammed bin Salman, prestolonasljednik Saudijske Arabije, koji je zamijenio prethodnog prestolonasljednika Mohammeda bin Nayefa, “spreman da razvije stvarne, trajne veze sa Izraelom”.

Zatopljenje odnosa

SAPRAC je platio za reklame, a vrijeme u eteru je kupila marketinška kompanija Canal Partners Media.

Marketinška kompanija, koju obično angažiraju demokratski kandidati i koja je zaradila više od devet miliona tokom izbornog ciklusa 2016, od sporazuma sa SAPRAC-om je zaradila više od 20.000 dolara.

Canal Partners Media nije odgovorio na upit Al Jazeere da komentira odnos sa SAPRAC-om.

Za Rizu Marashija, direktora istraživačkog odjela Nacionalnog iransko-američkog vijeća, sa sjedištem u Washingtonu, SAPRAC je jedan od najočitijih primjera zatopljenja odnosa između Izraela i Saudijske Arabije.

Izrael ima dugu historiju utjecanja na američku politiku korištenjem lobističke grupe, Američko-izraelskog komiteta za javna pitanja (AIPAC).

Marashi je kazao da je primijetio “spremnost” proizraelskih lobista i grupa da nauče SAPRAC kako da lobiraju, “pogotovo od kada su kralj Salman i Mohammed bin Salman došli na najmoćnije pozicije”.

Zajednički napori

Istraga Al Jazeere je u junu otkrila zajedničke lobističke napore između Izraela, Saudijske Arabije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Marashi je naglasio da je Saudijska Arabija godinama imala snažan lobistički aparat u Washingtonu, ali da je lobiranje uglavnom obavljano putem ambasade strategijama koje su se krile od javnosti.

Baza podataka o lobiranju pokazuje da SAPRAC nije skretao pažnju na sebe od marta 2016. Od šest kvartalnih izvještaja organizacije, samo jedan pokazuje stvarno lobiranje: sastanak iz 2016. sa Josephom Westphalom, bivšim američkim ambasadorom u Saudijskoj Arabiji.

Sada je prisutan “napor da se stvori jače prisustvo u Washingtonu”, a ove televizijske reklame su još jedan primjer, kazao je Marashi.

Ako njeni napori budu uspješni, Saudijska Arabija će imati još veći utjecaj u Washingtonu, a “to je ekstremno opasno”, rekao je Marashi.

“Trumpova administracija je dala Saudijcima, Emiraćanima i Izraelcima slobodu da rade šta god žele u regiji. Vidjeli ste to nakon posjete predsjednika Saudijskoj Arabiji, koja je nakon toga počela sa blokadom Katara”.

Marashi je naglasio pitanja ljudskih prava u Jemenu, gdje su saudijske i emiratske snage optužene za ubistva brojnih civila te blokadu luka, zbog čega je ograničen pristup hrani i lijekovima tokom jedne od najgorih epidemija kolere u proteklom periodu.

S druge strane, Izrael povećava pritisak na Iran uz pomoć Saudijske Arabije i SAD-a.

Američki predsjednik Donald Trump je više puta kritizirao Iran i uveo je nove sankcije zemlji uprkos tome što ona poštuje historijski nuklearni sporazum.

Marashi je kazao da ova ratobornost nije u interesu SAD-a.

“Da ste Kuvajt ili Oman, i vidite kako je američki saveznik Katar blokiran bez reakcije Washingtona, da li vam to ulijeva pouzdanje? Ako ste Iran, vi kažete ‘hvala Bogu što imamo naše rakete, šta bi ih spriječilo da ovo urade nama’?.”

Izvor: Al Jazeera

Advertisements

Akcije

Information

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s




%d bloggers like this: