ANALIZA PASOŠKE AGONIJE: Čija je odgovornost što bh građani ne mogu putovati?

31 05 2017

Naša sagovornica zvala je CIPS kako bi provjerila stanje sa pasošima. Trebaju joj, jer ona i mala beba idu na put..

“Predala sam pasoš 3. maja i još uvijek nemam informaciju da li će biti gotov do početka juna, dakle mjesec dana od predaje dokumenata.Rezervisali smo ljetovanje za zadnju sedmicu juna pa se nadam da ćemo beba i ja da dobijemo pasoš da nam plaćeni odmor ne bi propao”.

Naša sagovornica zvala je CIPS kako bi provjerila stanje sa pasošima. Odgovoreno joj je kako njenog i bebinog pasoša neće biti do daljnjeg, a posljednji obrađeni zahtjevi za izdavanje pasoša su oni datirani od prije prve polovine aprila. Svi zahtjevi koji su predati poslije su upitni. Prema nekim ranijim natpisima, pasoši s eočekuju za mjesec dana.

Ovakvih i sličnih slučajeva ćemo se naslušati u narednim danima na desetine, stotine. Nesposobnost vlasti dovela je do još jednog ogromnog problema za građane BiH.

Ovoga puta nema pasoša.

Kako je sve krenulo?

Podsjećamo, kako je prije sedam dana  Agencija za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka BiH izdala saopštenje u kome se navelo kako je u prethodnom periodu zaključen ugovor na period od jedne godine sa dobavljačem pasoških knjižica čim je osiguran kontinuitet u izdavanju putnih isprava za građane Bosne i Hercegovine.

“Trenutni dobavljač vrši izradu pasoških knjižica u smanjenom kapacitetu, a zbog nedostatka repromaterijala čija se isporuka očekuje u narednom periodu od mjesec dana. Zbog navedenih tehničkih razloga, te smanjenog kapaciteta izrade pasoških knjižica, Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) nije u mogućnosti da u punom kapacitetu vrši personalizaciju i isporuku pasoša na lokacije nadležnih organa. S tim u vezi, IDDEEA u skladu sa svojim tehničkim mogućnostima čini sve da u ovom periodu odgovori na zahtjeve za izdavanje pasoša u što kraćem roku, te informišemo da nema nikakve bojazni da će građani ostati bez putnih isprava.” saopšteno je iz IDDEEA-e.

Navedeno je kako je tehnički problem kod dobavljača su u fazi rješavanja, te da imaju čvrsta uvjeravanja dobavljača da će se problem nedostatka repromaterijala riješiti u što kraćem roku, čime će se normalizovati cjelokupan proces izdavanja pasoša.

Istovremeno su zamolili građane za razumijevanje, a da, ukoliko se radi o tzv. hitnim slučajevima (liječenje u inostranstvu,bolest i smrt člana uže porodice) građani pokreću postupak izdavanja putnih isprava u roku kraćem od propisanog, u kojem slučaju će se putne isprave izdavati bez dugotrajne procedure. Cijena i naknada za izdavanje ovih putnih isprava ista je kao cijena putne isprave izdate u redovnom postupku.

S obzirom da je IDDEEA sklopila Ugovor o nabavci pasoških knjižica sa njemačkom kompanijom „Mühlbauer”, ista je dužna platiti Agenciji penale za svaki dan kašnjenja.

Branimir Gojković, portparol IDDEEA-e izjavio je ranije medijima kako su kašnjenja u isporuci počela još tokom aprila a da su u skladu sa odredbama Ugovora predviđene penale,  ako dobavljač ne isporučuje robu koja je predmet kupoprodaje, u skladu s rokom iz tenderske dokumentacije, i to u iznosu od 0,1 posto od vrijednosti robe za svaki dan zakašnjenja. To znači da „Mühlbauer“ dnevno mora platiti oko 11.000 KM penala. Ako bi se agonija produžila još narednih mjesec dana, ukupan iznos penala bi bio oko 600 hiljada maraka.

Ugovor potpisan sa „Mühlbauerom“ iznosi 10.997.415,00 KM s PDV-om, s s tim da će dobavljaču biti plaćena samo količina pasoša koja bude izrađena, što zavisi od broja podnesenih zahtjeva kod nadležnih organa.

Predmet ugovora koji je potpisan između IDDEEA-e i kompanije „Mühlbauer d.o.o“ iz Banje Luke je izrada i isporuka maksimalno 550.000 komada pasoških knjižica
Podsjetimo kako je pregovarački postupak za nabavku pasoških knjižica počeo   20.februara pozivom za dostavljanje zahtjeva za učešće u nabavci pasoških knjižica. U njemu su učestvovale kompanije „Gemalto” iz Francuske, UAB „Garsu pasaulis“ iz Litvanije i „Mühlbauer d.o.o“ iz Banjaluke.

U svim nadležnim institucijama ne progovaraju mnogo, ni u Savjetu ministara koji su aminovali spomenuti Ugovor.

Agonija traje od februara

Agencija za identifikaciona dokumenta je još početkom februara izdala saopštenje u kome se jasno navelo da je neizvjesna nabavka pasoških knjižica da bi 20.februara bio raspisan tender za nabavku istih.

Ovo su bile raspoložive hitne mjere kako građani Bosne i Hercegovine nakon 21. marta ove godine ne bi bili uskraćeni za pravo na pasoš, do kad je na snazi trajao okvirni sporazum sa sadašnjim dobavljačem.

Nakon potpisanog ugovora sa “Mühlbauer d.o.o“ saopšteno je kako je sigurno da će se kontinuitet izdavanja pasoša normalno nastaviti i nakon 21. marta, do kada je na snazi trajao tadašnji okvirni sporazum.

Prema navedenoj izjavi portparola Agencije, kašnjenja u nabavci su krenula već u aprilu, dakle već nakon manje od mjesec dana od potpisa Ugovora.

 

Građani se pitaju – šta sad i ko je kriv? Svi se sjećamo slučaja malene Belmine koja zbog politike nije mogla dobiti matični broj. Organizovani su protesti, mala Belmina dobila je svoj broj-nažalost, bilo je kasno.

Ivana Korajlić, portparolka TI BiH kaže kako odgovornost sa ovu situaciju treba tražiti u IDDEEA-i i u vlasti u BiH a da cijela saga sa nabavkom pasosa traje predugo.

“Prvo se čekao posljednji čas da se tender raspiše, poništavan je nekoliko puta, da bi se na kraju ipak sklopio ugovor sa Muehlbauerom, iako su zakonske osnove za tako nešto veoma upitne” tvrdi ona.

Podsjetimo da je i prvobitni ugovor bio sporan, te da je i Ured za reviziju naveo da su tenderski uslovi bili diskriminatorni.

“Pri raspisivanju novog tendera ponovljen je isti pristup, zbog kojeg je tender poništavan i raspisivan 3 puta, te tek nakon što je Gemalto odustao od žalbe, ne bez pritiska i intervencija, ugovor je ponovo sklopljen sa Muehlbauerom, koji, kako vidimo, još uvijek nije u stanju da ispoštuje uslove ugovora” kaže naša sagovornica.

Nažalost, za to vjerovatno niko neće odgovarati, tvrdi, a šteta koju gradjani BiH trpe je ogromna.

“Naime, još uvijek nemamo mehanizme kontrole samog izvršenja ugovora I u tom segmentu je zakonski okvir veoma slab. Mozda se i aktiviraju penali predvidjeni ugovorom, ali šteta gradjanima neće biti nadoknađena, niti će iko odgovarati za to što su gradjani uopšte dovedeni u ovakvu situaciju, iako su dokumente plaćali po mnogo većim cijenama od realnih” zaključuje portparolka TI BiH za BUKU.

Izvor: Buka.com,
Piše: Elvir Padalović,
Objavljeno: 31.05.2017

Advertisements

Akcije

Information

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s




%d bloggers like this: