Razvoj craft pivara važan je za domaće tržište

10 04 2017

Pivima sam dao neka zvučna imena kao što su Prikaza, Babaroga, Karandžoloz, Drekavac, Stuha, Avet, kazao je Haris Piknjač, direktor Semizburga


U petak se održava Drugi craft beer atraction / Foto: Ilustracija

Domaći proizvođači trebaju se podržavati i pomagati jedni drugima da posluju što bolje, a upravo to radi Sarajevska pivara koja, zajedno sa pet domaćih craft pivara, organizuje Drugi craft beer atraction koji se u petak održava u Pivnici HS. Na ovom događaju predstavit će se pet bh. craft pivara – The Brew Pub, Gelender, Castrum, Semizburg i Silvertown brewery.

Podrška vlasti

– Mi domaće proizvođače piva ne vidimo kao konkurenciju, već kao bogaćenje tržišta domaćim proizvodima jer je činjenica da je ono preplavljeno uvoznim pivima, te da je 70 posto piva koje se popije upravo to uvozno koje sigurno nije istog kvaliteta kao ona koja se proizvode u našoj zemlji. Stoga želimo pomoći crafterima da se predstave, da dobiju mogućnost da se razvijaju i šire dalje, a Craft beer je savršena prilika za to, kazala nam je Melisa Sefer-Ličin, PR direktor Sarajevske pivare.

Jedna od craft pivara koja će se predstaviti je Semizburg iz sarajevske Vogošće, a direktor Haris Piknjač kazao nam je kako firma postoji od februara prošle godine, te kako su za nešto više od godinu postojanja dva puta udvostručavali proizvodnju. To je samo znak da su i piva koja dođu iz malih pivara kvalitetna i da imaju perspektivu na domaćem tržištu.

– Uglavnom sarađujemo sa jednim manjim lancem prodavnica koji naše proizvode distribuira u pojedine ugostiteljske objekte. Interes za naše proizvode postoji, ali ne želim da srljam sa naglim povećanjem proizvodnje, pa ćemo sa rastom ići polako ali sigurno, poručio je Piknjač.

Posljednjih nekoliko godina craft pivo je veoma popularno u svijetu, ali u našoj zemlji ono i dalje nema podršku vlasti. Kako je kazao Piknjač, odmah pri registraciji firme naišao je na probleme, jer ne postoji zakon o craft pivarstvu, a samim tim ni šifra za proizvodnju craft piva, već samo piva uopšte, što im je bio posebno problem za reklamu koju su obavezni istaći. Naime, prema postojećem zakonu, crafteri za tu reklamu moraju platiti isto kao i, naprimjer, Sarajevska pivara, što nije logično s obzirom na njihov kapacitet. Međutim, to je uspio riješiti, a sada je pred njim i da se postara da osigura certifikat za izvoz.

Izvoz

– Dao sam neka zvučna imena pivima kao što su Prikaza, Babaroga, Karandžoloz, Drekavac, Stuha, Avet…, a svaka etiketa ima svoju priču o tome šta predstavlja riječ po kojoj je to pivo nazvano. Kontaktirali su me neki ljudi iz Slovenije koji imaju prodavnice koje su specijalizovane samo za pivo, nude ogroman izbor piva i koji žele da kupe pivo od mene. Međutim, s obzirom na to da još nemam licencu za izvoz, to je ono na čemu ću raditi u narednom periodu, ali prvo da se uspješno predstavimo na Craft beer atractionu, kazao je Piknjač, te pozvao domaće vlasti da zaštite domaće proizvođače.

Izvor: Oslobođenje.ba

Advertisements

Akcije

Information

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s




%d bloggers like this: