Općinski rukovodioci terete Kukića i Kantonalni odbor za izdaju; Nije samo Tuzla – kanton je u svađi

9 11 2016

tz-4398704637

Nije samo Tuzla – kanton je u svađi. Onaj koji slovi kao Kantonalni odbor SDA. Rad na izborima protiv svojih ljudi, rezultatski pad, pisanje ostavki, pa povlačenje samo da bi Kukić ostao na tronu – sve je već viđeno. Nije jedino novi poziv centrali da reagira. SDA protiv SDA, a sve za stranku.

Prvi lokalni izbori za SDA u Tuzlanskom kantonu pod rukovodstvom Mirsada Kukića prošli su neslavno. Izgubila je najveće općine, a dobila one s najmanjim brojem glasača. Umjesto prihvatanja odgovornosti, rukovodstvo Kantonalnog odbora relativizira izborni poraz, objavila je FTV.

“Ako se uzme 2012. i uzme 2016., tamo je bilo šest, sad je sedam. Popravljeno je za jedno mjesto. One stvari koje se nisu uradile kako treba, a trebale su – gdje smo očekivali da ide bolji izborni rezultat i gdje je bilo težište – nisu odrađene kako treba. Isključivi krivci su ljudi koji su nosili predizbornu kampanju”, kaže za FTV Halil Jahić, potpredsjednik Kantonalnog odbora SDA TK-a

Ismet Osmanović, član Kantonalnog odbora SDA TK-a ističe kako je ta stranke pred izbore 2016. godine na području kantona imala 8 ili 9 načelnika: “Sada smo sa SBB-om očekivali nešto veći broj načelnika. Nije se to desilo. Osvojili smo načelnike u sedam općina. Izgubili smo načelnička mjesta u Lukavcu, Živinicama i Kalesiji. To je ono što nismo očekivali”.

Zbog toga je Kantonalni odbor odlučio da započne reorganizaciju općinskih odbora, pa čak i uvođenje povjereništva u općinama u kojima je ostvaren loš izborni rezultat.Jahić kaže kako će, što se tiče Kalesije, to ispoštovati i zamijeniti one koji su slabije radili.Zbog katastrofalnog izbornog rezultata Halil Jahić, prvi saradnik Mirsada Kukića u Kantonalnom odboru, podnio je ostavku na funkciju predsjednika Općinskog odbora SDA Kalesija. I brzo se predomislio. “Ja sam usmeno nudio organima stranke ostavku, s obzirom na to da smo izgubili načelnika, ali zbog ovoga što smo gradili – ja sam je povukao”, priča on za FTV.

Ostavku je povukao, tvrde nam u samoj SDA, pod pritiskom Mirsada Kukića,jer bi to pokrenulo proces Kukićeve smjene u Kantonalnom odboru.“Predsjednik Kantonalnog odbora Mirsad Kukić je mene zvao da popričamo. S obzirom na to da on ima to političko iskustvo, a ja ga nemam, te da ja uvažavam njegovo mišljenje, emocije su me ponijele i pritisci su me ponijeli – što se tiče općinskog nivoa, on je mene savjetovao da se te stvari vrate”, nastavlja Jahić.

Međutim, pod pritiskom nisu popustili predstavnici Općinskog odbora SDA Živinice, koji su u svojoj analizi izbornih rezultata optužili rukovodstvo Kantonalnog odbora, na čelu s Mirsadom Kukićem, da je u predizbornoj kampanji radilo protiv živiničke SDA.

“Neshvatljiv mi je jedan pritisak prema predsjedniku OO SDA Živinice i OO SDA Živinice od strane predsjednika KO da korigujemo svoj stav u dijelu gdje smo konstatovali da nam KO nije pružio podršku u za ove lokalne izbore. Zaista neshvatljivo – želi da promijenimo iskaz, što bi se reklo pravnički. To je naš stav, naša analiza. Zaista ne vidim nikakvog razloga da mijenjamo svoje mišljenje. A KO neka donosi svoju analizu. I neka je dostavi Predsjedništvu stranke. Neka objasne zbog čega je ovako loš rezultat na cijelom TK-u”, poručuje SDA-ov Asim Aljić, bivši načelnik Živinica.

Za izborni poraz i gubitak načelničke pozicije, živinička SDA optužuje upravo Mirsada Kukića.Aljić naglašava kako je ovo već poznata pojava kada je u pitanju OO SDA Živinice i odnos predsjednika KO Mirsada Kukića: “On je i na prijevremenim izborima 2015. godine, gdje sam ja bio kandidat i gdje sam ubjedljivo pobjedio, bio protiv mene. I radio za drugu opciju – tada je bio nezavisni kandidat. To se desilo i ove godine. Ista situacija se ponovila“.

Međutim, ove optužbe Mirsad Kukić nije želio da komentariše. Na naše telefonske pozive nije se javljao. Komentar ima njegov potpredsjednik Jahić: “Najmanji krivac u čitavoj ovoj priči je KO SDA. Najveći krivac je OO SDA Živinice i ljudi oko OO SDA i ljudi koji nisu članovi SDA u Živinicama, a kreiraju politiku SDA u Živinicama. A ono što se desilo sa razaranjem stranke u Kalesiji ima veze sa razarenjem stranke u Živinicama”.

Aljić odgovara: “Neshvatljivo je da se uticaj predsjednika KO nije zaustavio na tome, nego on sada pravi većinu bez SDA. Predsjednik Kantonalnog odbora Mirsad Kukić poziva druge predsjednike političkih stranaka i formira većinu nasuprot vijećnika SDA”.

U panici je Kukić, zbog moguće smjene u Kantonalnom odboru, čak pokušao da u SDA ponovo vrati Seada Džafića, nezavisnog kandidata koji je izabran za načelnika Kalesije. Upravo su Kukić i Jahić istjerali Džafića iz kalesijske SDA, koji je uspio formirati većinu bez tamošnje SDA.“Jednu večer smo razgovarali. Pokušali su mene da ubijede da se vratim u SDA ili da napravimo većinu sa SDA. Ja čvrsto stojim iza svojih riječi da za sada to neću uraditi. Neću da iznevjerim šest hiljada glasova koje sam dobio”, poručuje Džafić za FTV.

Zbog veoma loših izbornih rezultata i razjedinjenosti u Kantonalnom odboru SDA, iz Općinskog odbora SDA Živinice najavljuju mogućnost smjene Mirsada Kukića.“Mislimo da neke stvari u KO treba mijenjati. Jedini način da se to promijeni jeste da i drugi općinski odbori koji imaju te probleme reaguju na ovakav način kako mi reagujemo. I naravno da statut i pravila izbornog postupka dozvoljavaju mogućnost promjene predsjednika KO i Izvršnog odbora”, podsjeća Aljić.

Također, bivši Kukićevi protivkandidati za predsjednika Kantonalnog odbora smatraju da treba preispitati njegovu ulogu i dosadašnji rad, kako bi se riješili ključni problemi zbog kojih SDA nije napravila očekivani izborni rezultat.

“Da sam ja slučajno sada na čelu KO, naravno da bih najprije razmotrio svoju odgovornost. A onda bih tražio odgovornost svih onih drugih u sistemu. Počevši od KO do općinskih organizacija”, kaže Osmanović.

Predsjednik Općinskog odbora SDA Gračanica Muhamed Ibrahimović navodi kako se povukao iz prostog razloga što je tom momentu procijenio da mu to nije bio interes: “Da sam ja ovaj puta predsjednik, vjerovatno bih ovaj put bio i smijenjen“.

Živiničkoj SDA daje podršku tuzlanska SDA. Zbog korupcije i kriminala u Tuzlanskom kantonu koji se dešava pod pokroviteljstvom aktuelne vlasti, predsjednik Gradskog odbora SDA Tuzla Sabahudin Imamović podnio je ostavku na funkciju sekretara Kantonalnog odbora.

“Ja sam podnio ostavku koja još, kažu, nije prihvaćena. Međutim, ja ne obavljam funkciju sekretara KO SDA. Pa ja sam jasno iznio svoje stavove. Glavni razlog je odnos KO prema prema Gradskom odboru SDA Tuzla. Smatrao sam da nismo tretirani na način na koji bi smo trebali biti tretirani u smislu podjele nekih pozicija. Moja ostavka je jedan od načina da izrazim svoje neslaganje s dijelom te politike, prije svega odnosom prema GO SDA Tuzla. Što se tiče GO SDA Tuzla, mi smo neka vrsta opozicije u KO”, objašnjava on.

Opozicija postoji i u Gradskom odboru SDA Tuzla. Predvodi je Salko Zildžić, koji je bezuspješno pokušao smijeniti Imamovića. Zato Imamović uspješno smjenjuje svoje neistomišljenike, među kojima je demobilisani borac Emir Razić, koji je uklonjen s funkcije predsjednika Kadrovske komisije.

Imamović ističe kako je Razić smijenjen zato što je u toku izborne kampanje nanio političku štetu GO SDA Tuzla: “Izgubio je moje povjerenje. Nije se pridržavao uputa izbornog štaba. A upute su jasne bile, moramo svi raditi za listu, niko se ne može favorizirati”.

Govoreći o smjeni, Razić navodi kako je ona zakazana na godišnjicu smrti Alije Izetbegovića: “Dobili poziv da prisustvujemo akademiji u sarajevskoj Vijećnici. Mi smo otišli, a ovdje je ostao krnji saziv Izvršnog odbora. Taj Izvršni odbor je sazvan 24 sata, a propisano je 48 sati prije sjednice. Kadrovska određena rješenja su donesena mimo znanja Kadrovske komisije, što sam ja saznao na ulici, a što se ne bi smjelo dešavati. Ja sam se tome suprostavio. To je valjda cijena moje smjene”.

I raskol u lukavačkoj SDA je rezultirao gubitkom načelničke pozicije. Nezavisna lista Sulejmana Brkića, koji je istjeran iz SDA, odnijela je značajan broj glasova koji su falili SDA da ponovo osvoji načelničku poziciju.

“Najveći krivac je ono što smo mi i navodili kao lista nezavisnih kandidata – familijarno upravljanje općinom Lukavac. Vrlo dobro se zna ko je učestvovao u jednom takvom obliku upravljanja općinom Lukavac zadnjih 12 godina. To je prije svega Tarik Arapčić zajedno sa dosadašnjim načelnikom Dževadom Mujkićem. Ako imate uticaj, ne možete biti blizu te grupe familijarno-mafijaške u Lukavcu. Vi trebate vidjeti ko drži gro poslovnih prostora u Lukavcu”, upozorava Brkić.

Tarik Arapčić, dugogodišnji predsjednik lukavačke SDA, nije želio stati pred našu kameru i odgovoriti na te optužbe. Pred kamere nije smio ni Kukićev žestoki kritičar Amir Fazlić, bivši predsjednik Kantonalnog odbora SDA, koji se oštro protivio postavljanju Kukićeve Vlade, zbog čega je često tražena njegova smjena.

Fazlićeve najave su se obistinile. Kukić apsolutno gospodari situacijom u Tuzlanskom kantonu i SDA. Za sada su protiv takve politike glas digli samo živinička i tuzlanska SDA, koje bi mogle uzdrmati Kukićevu dugogodišnju vladavinu, objavila je FTV,

(TIP/Foto: FTV)


Akcije

Information

Komentariši

