Nikab: BiH nikada nije suspendirala zakon o zabrani nošenja zara i feredže iz 1950. godine

31 07 2012

Događaj koji može poslužiti kao vrlo ilustrativan primjer kako se od državnih institucija pravi cirkus, a religija zloupotrebljava u dnevnopolitičke svrhe obilježio je početak ove sedmice i sjednicu Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH.

Sa protesta u Sarajevu / reuters

Sa protesta u Sarajevu, Foto: Reuters

 

Tokom rasprave u Predstavničkom domu PSBiH, koja je jedva i počela nakon dvosatnog usaglašavanja dnevnog reda, u zgradu je ušla žena u nikabu, te je nakon reagiranja poslanika Željka Kuzmanovića rasprava prekinuta pauzom.

Dva dana uoči održavanja ove sjednice, dvadesetak pokrivenih žena protestovalo je pred zgradom zajedničkih institucija BiH zbog inicijative SNSD-a da se zakonski zabrani nošenja nikaba u BiH, prijeteći da im to pravo niko neće oduzeti.

Prijedlog zakona o zabrani nošenja nikaba u BiH, koji je u parlamentarnu proceduru uputio Klub zastupnika SNSD-a, podijelio je, prethodno, očito po nacionalnoj osnovi, članove državne Komisije za ljudska prava.

Bošnjački članovi (Lejla Klokić, Alma Čolo, Azra Alajbegović, Adem Ibrahimpašić) glasali su protiv, smatrajući da takva zabrana znači kršenje ljudskih prava i da rasprava o sigurnosnom aspektu nošenja nikaba nije za ovu komisiju.

I Ustavnopravna komisija Zastupničkog parlamenta BiH je zaključila da nema ustavne osnove za donošenje ovog zakona. Pored toga, kako tvrde u Komisiji, obavještajno-sigurnosne državne agencije nisu dale svoje mišljenje o prijedlogu ovog zakona koje je uputio SNSD pravdajući to sigurnosnim razlozima.

Čitava priča se završila tako što je dogovoreno da o ovako složenim temama kao što je prijedlog zakona o zabrani nošenja odjeće koja onemogućava identifikaciju, Predstavnički dom državnog Parlamenta raspravlja na narednoj sjednici zakazanoj za prvi septembar.

Kao i mnogo puta do sada, u BiH su izostale ozbiljne debate o pitanjima koji opterećuju ovo društvo. Skoro da se i ne čuje glas profesora, teologa, sociologa, a stavovi predstavnika političkih stranaka, čim znate iz koje stranke dolaze, vrlo se lako mogu predvidjeti, piše Slobodna Bosna.

Gotovo da se i ne pominje da u BiH već postoji sličan zakon – naime, prema principu pravnog kontinuiteta, u BiH su još uvijek na snazi zakoni iz bivše SFRJ i RBiH ukoliko nije donijet nikakav novi zakon u određenoj oblasti ili postojeći zakon nije eksplicitno stavljen izvan snage.

Po toj logici, formalno gledano, zakon o zabrani nošenja zara i feredže, koji je 1950. godine usvojila tadašnja skupština Narodne Republike BiH, još uvijek je na snazi. Zakon koji je tada donesen radi otklanjanja „vjekovnih oznaka potčinjenosti i kulturne zaostalosti žene muslimanke,” zabranjivao je i prisiljavanje ili nagovaranje žene da nosi zar i feredžu, te predviđao i novčanu i zatvorsku kaznu za njegovo kršenje.

Treba, međutim kazati da je, nakon Daytona, u pravni sistem BiH  inkorporirana Evropska konvencija o ljudskim pravima prema kojoj je ograničavanje religijskih sloboda dopušteno samo ukoliko ono služi očuvanju javne sigurnosti i demokracije, piše uz ostalo Slobodna Bosna.

24sata.info,
Objavljeno: 31.07.2010


Akcije

Information

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s




%d bloggers like this: